Ο πρόεδρος Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Βασίλης
Αλεβιζόπουλος ο οποίος αποκαλύπτει όλο το ιστορικό της σύμβασης με τους
Γερμανούς. Τον Νοέμβριο του 2014, η Fraport AG αναδείχθηκε ως ο
καταλληλότερος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στη χώρα που
ήταν προς πώληση. Η προσφορά που κατατέθηκε και κρίθηκε συμφέρουσα,
ανέρχονταν στο 1, 234 δισ. ευρώ εφάπαξ και ετήσιο ενοίκιο 22,9
εκατομμύρια ευρώ. Tον Γενάρη του 2015 η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έλεγε,
πως επειδή τα αεροδρόμια αποτελούν μέρος των εσόδων μας από τον
τουρισμό, δεν θα έπρεπε να πωληθούν σαν πακέτο αλλά με ξεχωριστές
συμφωνίες ανάλογα με το αεροδρόμιο. Φτάνουμε στον Ιούνιο του 2015. Ο
διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Στέφαν Σούλτε
αποκαλύπτει πως η ελληνική κυβέρνηση έχει παγώσει την προγραμματισμένη ανάληψη διαχείρισης των αεροδρομίων από την κοινοπραξία και πιέζει πολύ. Άλλωστε για τον ίδιον, τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια «είναι ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο». Τελικά τον Αυγουστο που στην ελληνική Βουλή συζητούσαν τους όρους του νέου μνημονίου, ο Σούλτε πήγε για μία ακόμη φορά τις Βρυξέλλες ώστε αφ’ ενός μεν να πιέσουν να οριστικοποιηθεί η συμφωνία για τα αεροδρόμια, αφ’ ετέρου να εξασφαλίσουν ευνοϊκότερες εγγυήσεις. Σ’ αυτό το παιχνίδι πιέσεων, όπως τουλάχιστον αναφέρει το παρασκήνιο, πρωταγωνίστησαν όχι μόνον οι Βρυξέλλες αλλά και η γερμανική πλευρά. Καταληκτικά επικυρώθηκε με κυβερνητική απόφαση η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.
αποκαλύπτει πως η ελληνική κυβέρνηση έχει παγώσει την προγραμματισμένη ανάληψη διαχείρισης των αεροδρομίων από την κοινοπραξία και πιέζει πολύ. Άλλωστε για τον ίδιον, τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια «είναι ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο». Τελικά τον Αυγουστο που στην ελληνική Βουλή συζητούσαν τους όρους του νέου μνημονίου, ο Σούλτε πήγε για μία ακόμη φορά τις Βρυξέλλες ώστε αφ’ ενός μεν να πιέσουν να οριστικοποιηθεί η συμφωνία για τα αεροδρόμια, αφ’ ετέρου να εξασφαλίσουν ευνοϊκότερες εγγυήσεις. Σ’ αυτό το παιχνίδι πιέσεων, όπως τουλάχιστον αναφέρει το παρασκήνιο, πρωταγωνίστησαν όχι μόνον οι Βρυξέλλες αλλά και η γερμανική πλευρά. Καταληκτικά επικυρώθηκε με κυβερνητική απόφαση η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου