Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

ΔΌΞΑ ΚΑΙ ΤΙΜΉ ΣΤΟΝ ΗΡΩΑ ΚΑΠΕΤΆΝ ΚΩΤΤΑ !

Η εικόνα ίσως περιέχει: τον Ioannis Bougas, στέκεται, δέντρο, ουρανός, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

 27/9/1905. Μοναστήρι. Θάνατος του Μακεδονομάχου Ηρωα Κώττα!

"Το καρδιά Ελληνικό, αλλά το άτιμο το γλώσσα ντέ μπορεί", έλεγε ο Μακεδονομάχος Ηρωας Κωνσταντίνος (Κώττας) Χρήστου!

«..Ατάραχος καί γαλήνιος ό Καπετάν Κώττας ανέβηκε μόνος του στό ικρίωμα .

Οί Τούρκοι στρατιώτες παρουσίασαν όπλα .

Ό Κατής διάβασε τό κατηγορητήριο καί τήν απόφαση ΘΑΝΑΤΟΣ.

Τών ρώτησε άν κάτι ήθελε νά πεί , καί εκείνος είπε ...........

- Είμαι Έλληνας, έζησα μέ τήν περηφάνια τής μεγάλης μου φυλής πάντα

Θά πεθάνω ευχαριστημένος , γιατί πεθαίνω γιά τήν Εθνική μου ιδέα

Σείς άν θέλετε εξακολουθείστε νά υποστηρίζετε τούς άτιμους Βουργάρους .

Ή Φυλή μου είναι τόσο μεγάλη ώστε καί χιλιάδες σάν εμένα νά κρεμάσετε , δέν θά μπορέσετε νά ανακόψετε τήν αιώνια καί ένδοξη ζωή της .

Νά ζεί ή Ελλάδα φώναξε , καί δίνει ένα σάλτο τό λιοντάρι, κλοτσάει τό σκαμνί πού πάταγε καί τό κορμί του ταλαντεύεται στήν κρεμάλα.

Ό αγέρας γιά μιά στιγμή σταμάτησε, θέλησε νά νανουρίσει τό παλικάρι.

Αλαφρά μήν τό ξυπνήσει τό λίκνισε, κί ό Ήλιος ήρθε τρυφερά καί τόν ασπάστηκε...» (δημοσίευμα της εποχής)

Ένα απόσπασμα σχετικό με τον ήρωα Μακεδονομάχο Κώττα από το έργο μου «Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ»: «...Ο παππούς μου συχνά λειτουργούσε και σε άλλα χωριά της ευρύτερης περιοχής της Καστοριάς, εμψύχωνε παντού τους Έλληνες να αντισταθούν στις πιέσεις των κομιτατζήδων και τις προσπάθειες των πρακτόρων του Εξαρχείου νά τους εκβουλγαρίσουν, και συγκέντρωνε πληροφορίες γιά την δράση και τα σχέδια των κομιτατζήδων. Η βοήθεια πού πρόσφερε στον Μακεδονικό Αγώνα και τους Μακεδονομάχους αγωνιστές της περιοχής ήταν πολύμορφη. Στο σπίτι του ξενύχτησε συχνά ο Μακεδονομάχος καπετάνιος Κώττας Χρήστου, ο Βάρδας, ο Λιούμπης, αλλά και πολλοί άλλοι επώνυμοι και ανώνυμοι αγωνιστές. Η θεία μου Ευτέρπη, η μεγαλύτερη απο τις τέσσαρες θυγατέρες του Παπά Γερμανού, μου διηγόταν ότι κάθε φορά που επισκεπτόταν το σπίτι τους ο καπετάν Βάρδας συνήθιζε να την καλεί να του ρίξει νερό με το κανάτι να πλύνει τα χέρια του πριν το φαγητό.

Γιά τον Καπετάν Κώττα μου διηγόταν ότι δεν μπορούσε να μιλήσει Ελληνικά. "Το καρδιά Ελληνικό, αλλά το άτιμο το γλώσσα ντέ μπορεί", συνήθιζε νά λέει γιά την αδυναμία την δική του καί πολλών Ελλήνων της Μακεδονίας να ομιλήσουν Ελληνικά....».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου