Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018

Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Έως και την Κυριακή 15 Ιουλίου 2018 στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών εφιλοξενείτο η έκθεση «Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη». Πρόκειται για την πρώτη ξεχωριστή συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για την παρουσίαση δύο θεματικών εκθέσεων αντιπροσωπευτικών του Ελληνικού Πολιτισμού..
μέσα από τις συλλογές και τα αρχεία του Μουσείου, κατά τη διάρκεια του 2018. Η έκθεση ήταν στον εκθεσιακό χώρο «Τέχνη και Πολιτισμός» που βρίσκεται στο επίπεδο αφίξεων. 



Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της εφεύρεσης της φωτογραφίας (1839), η Αθήνα αποτέλεσε πόλο έλξης για τους ξένους φωτογράφους, οι οποίοι - όπως και οι Έλληνες συνάδελφοί τους στη συνέχεια - απαθανάτιζαν συστηματικά τα αρχαιολογικά μνημεία της πρωτεύουσας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους. Η ίδια η πόλη για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν προκαλούσε το ενδιαφέρον τους, καθώς η οικοδόμησή της βρισκόταν σε εξέλιξη και τα σημάδια από τη μακρά οθωμανική περίοδο παρέμεναν ακόμη έντονα.


Nelly’s / Το Τζαμί του Τζισδαράκη στο Μοναστηράκι, 1927-29

Τα επόμενα χρόνια και όσο η Αθήνα αναπτυσσόταν, η πόλη φωτογραφήθηκε διεξοδικά από επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους, καθώς προσέφερε πληθώρα θεμάτων. Έτσι, οι εικόνες της παρούσας έκθεσης που επιλέχθηκαν από τις πλούσιες συλλογές των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, παρουσιάζουν μια σειρά από απόψεις του κέντρου της πόλης, πλατείες, καθώς και κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας. Το χρονικό διάστημα που διατρέχει η έκθεση, ξεκινά από τα μέσα του 19ου αιώνα και φτάνει στα τέλη της δεκαετίας του 1960.


Δημήτριος Χαρισιάδης, Άποψη της Πλατείας Συντάγματος, 1956



Βούλα Παπαϊωάννου / Ζάππειο, 1935-39

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, φιλοξενεί στους χώρους του ένα απάνθισμα εικόνων από αρχεία σημαντικών Ελλήνων φωτογράφων, που φυλάσσονται στο Μουσείο Μπενάκη, προσφέροντας στο θεατή μία άρτια φωτογραφική έκθεση. Η ιστορική σημασία των φωτογραφιών αυτών, παράλληλα με την καλλιτεχνική διάστασή τους, δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες να ανακαλύψουν μια Αθήνα που δεν υπάρχει σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου