Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Κορωνοϊός: Η Ελληνίδα «Ασθενής Μηδέν» μιλάει για πρώτη φορά`

Η Δήμητρα Βουλγαρίδου, ο πρώτος άνθρωπος που διαγνώστηκε με COVID-19 στην Ελλάδα, μιλάει αποκλειστικά στο «ΘΕΜΑ» και αποκαλύπτει: «Οταν το έμαθα αισθανόμουν πως περπατούσα σε μια έρημο χωρίς κατεύθυνση»-Τι λέει για το ταξίδι στο Μιλάνο που εξελίχθηκε σε εφιάλτη, για εκείνους που τη στήριξαν αλλά και για όσους την απομόνωσαν και για τις συγκλονιστικές στιγμές που έζησε στον θάλαμο αρνητικής πίεσης του ΑΧΕΠΑ μαζί με τον 9χρονο γιο της

Ο «Ασθενής Μηδέν», ο πρώτος άνθρωπος που διαγνώστηκε με τον ιό COVID-19 στην Ελλάδα, μιλάει αποκλειστικά στο «ΘΕΜΑ»: για το ταξίδι στο Μιλάνο που εξελίχθηκε σε εφιάλτη. Για τον φόβο που την κυρίευσε όταν οι γιατροί τής ανακοίνωσαν ότι έχει προσβληθεί από τον ιό. Για εκείνους που τη στήριξαν αλλά και για εκείνους που την απομόνωσαν. Για τις συγκλονιστικές στιγμές που έζησε στον θάλαμο αρνητικής πίεσης του ΑΧΕΠΑ μαζί με τον 9χρονο γιο της. Για το πρώτο πράγμα που έκανε όταν βγήκε από το νοσοκομείο, καθαρή πλέον από τον ιό, μαζί με τον γιό της.

Η επιχειρηματίας και τακτικό μέλος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης Δήμητρα Βουλγαρίδου έχει καταγραφεί στα κιτάπια της ελληνικής επιστημονικής και ιατρικής κοινότητας ως το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στη χώρα.

Είχε ταξιδέψει μαζί με τον επιστήθιο φίλο της και ιδιοκτήτη του ιντερνετικού καναλιού Mykonos Live TV Πέτρο Νάζο στο Μιλάνο προκειμένου να παρευρεθούν στην Εβδομάδα Μόδας, ένα ταξίδι που πραγματοποιούν κάθε χρόνο. Η παραμονή στην πρωτεύουσα της ιταλικής μόδας περιλάμβανε επισκέψεις σε events μεγάλων οίκων, σε πάρτυ και επιδείξεις, καθώς και αρκετές μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης. Ολα έβαιναν καλώς, βάσει του προγραμματισμού που είχαν κάνει, μέχρι που στο Μιλάνο ξέσπασε η επιδημία του κορωνοϊού και το ταξίδι μετετράπη σε αληθινό εφιάλτη.

- Είστε το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού στην Ελλάδα. Μια άτυπη πρωτιά που σίγουρα δεν θα ευχόσασταν να είχατε, όπως κανείς μας άλλωστε. Θέλω να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και να γυρίσουμε το ρολόι στο σημείο απ’ όπου υποψιάζεστε ότι μπορεί να κολλήσατε τον ιό. Θυμάστε να ήρθατε σε επαφή με κάποιον στο Μιλάνο που να ήταν ήδη άρρωστος ή να είχε τα συμπτώματα του ιού;

Κατ’ αρχάς, θέλω να ευχαριστήσω το νοσηλευτικό προσωπικό του ΑΧΕΠΑ και ιδιαίτερα τους γιατρούς μου, κυρίους Μεταλλίδη και Χρυσανθίδη, που με παρακολουθούσαν και για τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλαν. Ναι, είμαι ο «Ασθενής Μηδέν» και όταν εγώ ταξίδεψα στο Μιλάνο, στην Ελλάδα δεν γνωρίζαμε για μέτρα πρόληψης.



Με τον ιδιοκτήτη του Mykonos Live TV Πέτρο Νάζο ταξίδεψαν μαζί στο Μιλάνο

Επιπλέον και στην Ιταλία όλες τις ημέρες παραμονής μου, εκτός από την τελευταία, όλα κυλούσαν φυσιολογικά, ήμασταν ανυποψίαστοι. Καταλάβαμε τη σοβαρότητα της κατάστασης όταν το τελευταίο βράδυ παραμονής μας κάποιοι μεγάλοι οίκοι μόδας και εκθεσιακά κέντρα μάς έστειλαν email ότι ακυρώνονται οι εκδηλώσεις τους λόγω του COVID-19. Παρ’ όλα αυτά, όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Μπέργκαμο δεν υπήρχαν ούτε εκεί κάποια μέτρα προστασίας. Στο Μιλάνο, λόγω της επαγγελματικής φύσης του ταξιδιού μου, ήρθα σε επαφή με πολύ κόσμο, δεν θυμάμαι όμως κάτι χαρακτηριστικό από κάποιον που συνάντησα.

Η επιστροφή στην Ελλάδα

- Επιστρέφετε στην Ελλάδα μετά το ταξίδι σας στην Ιταλία και μπαίνετε στο καθημερινό πρόγραμμά σας. Πότε καταλάβατε ότι έχετε τα συμπτώματα του κορωνοϊού;


Ετσι ακριβώς έγινε και γύρισα σπίτι μου Κυριακή βράδυ. Η Δευτέρα ήταν μια φυσιολογική μέρα, το ίδιο και η Τρίτη μέχρι το απόγευμα, όταν με έπιασε ένας δυνατός πονοκέφαλος. Το βράδυ νιώθοντας μια αδιαθεσία έβαλα θερμόμετρο και διαπίστωσα ότι είχα δέκατα.

- Ποια ήταν η πρώτη κίνηση που κάνατε;

Κάλεσα την ιδιωτική μου ασφάλεια και μετά από συζήτηση μαζί τους και αναφέροντάς τους πού και πότε ταξίδεψα και ότι ζω σπίτι μαζί με την οικογένειά μου μου σύστησαν να απευθυνθώ σε κάποιο κέντρο αναφοράς για τον κορωνοϊό. Μου είπαν ότι στην πόλη μου νοσοκομείο αναφοράς είναι το ΑΧΕΠΑ. Ετσι πήγα μόνη μου στο ΑΧΕΠΑ φορώντας μάσκα. Εκεί ζήτησα τον αρμόδιο γιατρό, ανέφερα όλο το ιστορικό μου και μου εξήγησαν ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρωτόκολλο που πρέπει να ακολουθηθεί μέχρι να βγει το αποτέλεσμα από το τεστ που θα έκανα. Μου είπαν επίσης πως θα έπρεπε να νοσηλευτώ επιτόπου σε δωμάτιο αρνητικής πίεσης. Ετσι κι έγινε.

- Πώς αισθανθήκατε όταν οι γιατροί σάς ενημέρωσαν ότι έχετε προσβληθεί;

Το πρώτο συναίσθημα που με κυρίευσε ήταν ο φόβος. Σκεφτόμουν την υγεία μου, τις συνέπειες προς τον γιο μου, τους κοντινούς μου ανθρώπους αλλά και όσους ήρθα σε επαφή. Αυτές οι σκέψεις με γονάτισαν, μου δημιούργησαν άγχος, ενοχές και ευθύνη. Ξεσπούσα συχνά σε λυγμούς από την αγωνία μου για το τι μέλλει γενέσθαι για τους γύρω μου. Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα συνέβαινε αυτό σε μένα. Μη γνωρίζοντας πολλές πληροφορίες για τον ιό και τις συνέπειές του στον ανθρώπινο οργανισμό, αισθανόμουν ότι περπατούσα σε μια έρημο χωρίς κατεύθυνση.



Με τον σύζυγό της στην πλατεία Ντουόμο του Μιλάνου

- Πώς αντιμετώπισαν το δυσάρεστο νέο οι δικοί σας άνθρωποι και πώς ο κοινωνικός σας περίγυρος;

Νιώθω πολύ τυχερή γιατί οι πολύ κοντινοί μου άνθρωποι με στήριξαν, ο καθένας με τον τρόπο του και τους είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. Βέβαια πάντα θα υπάρχουν και κοντινοι άνθρωποι που θα μας απογοητεύουν με τη συμπεριφορά τους - και αυτό συνέβη και στη δική μου περίπτωση. Ομως στέκομαι στο γεγονός ότι εισέπραξα πολλή αγάπη και συμπαράσταση από ανθρώπους που δεν γνωρίζω.

Ατομα που μου έδειξαν τη συμπαράστασή τους με κάθε τρόπο. Κάποιοι με ένα απλό μήνυμα συμπαράστασης και ενσυναίσθησης και κάποιοι άλλοι στέλνοντας κάποιο δώρο στο νοσοκομείο. Σίγουρα υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις, υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν ότι εγώ έφερα τον COVID-19 στην Ελλάδα κι αυτό είναι κάτι που με στεναχωρεί και συνάμα με προβληματίζει, ιδιαίτερα για την κοινωνία στην οποία ζω εγώ μαζί με το παιδί μου. Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι η Θεσσαλονίκη μέχρι πρόσφατα συνδεόταν με την Ιταλία με δύο πτήσεις ημερησίως.

- Οι γιατροί σάς ενημέρωσαν ότι θα χρειαστεί να νοσηλευτείτε για 14 τουλάχιστον ημέρες σε θάλαμο αρνητικής πίεσης. Θέλω να μου περιγράψετε αυτές τις 14 ημέρες, τα συναισθήματά σας καθώς και την καθημερινή σας ρουτίνα.

Ακριβής αριθμός για τις ημέρες που θα έμενα στην απομόνωση δεν υπήρχε εξαρχής. Κάθε ημέρα περίμενα την επόμενη. Ηταν μια εμπειρία ζωής σε όλα τα επίπεδα, την οποία έχω αποφασίσει να τη μοιραστώ και δημόσια μέσα από ένα βιβλίο που γράφω αυτό το διάστημα από το ημερολόγιο που κράτησα όλες αυτές τις ημέρες όπου ήμουν μέσα στον θάλαμο αρνητικής πίεσης.

Εχω αποφασίσει επίσης -και το ανακοινώνω για πρώτη φορά μέσα από την εφημερίδα σας- ότι τα έσοδα του βιβλίου θα δοθούν στο ΑΧΕΠΑ για την αγορά απαραίτητων υλικών και στήριξη του έργου που επιτελούν τόσο οι γιατροί όσο και οι νοσηλευτές. Ζούμε δύσκολες εποχές και πρέπει όλοι μας να προσφέρουμε όπως και όπου μπορούμε.

- Στον ίδιο θάλαμο νοσηλεύτηκε και το παιδί σας. Πόσο δύσκολη ήταν αυτή η συνύπαρξη;

Ναι, ήμασταν μαζί στον ίδιο θάλαμο. Οταν μου το ανακοίνωσε ο γιατρός, μούδιασα. Σκέφτηκα πώς ένα παιδί 9 χρόνων θα αντέξει μέσα σε έναν θάλαμο για τόσες ημέρες. Το παιδί έπρεπε να μην καταλάβει τίποτα για το τι συμβαίνει και παράλληλα σκεφτόμουν και τι θα ακολουθήσει μετά με τις συναναστροφές του. Βλέπετε, δεν κρατήθηκε ιατρικό απόρρητο ούτε για ένα παιδί από κάποια άτομα που λόγω δεοντολογίας ή θέσης που κατέχουν θα έπρεπε να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό.



«Μέσα από την εμπειρία μου θα ήθελα και εγώ να παροτρύνω όσους υποψιάζονται ότι έχουν τα συμπτώματα του ιού να μη διστάσουν να απευθυνθούν στην αρμόδια αρχή και να αναλογιστούν τις ευθύνες τους, ώστε να προφυλάξουν τους δικούς τους ανθρώπους αλλά και τους συμπολίτες τους», λέει στο «ΘΕΜΑ» η Δήμητρα Βουλγαρίδου

Ολες αυτές οι σκέψεις έγιναν πολύ γρήγορα. Πιέστηκα πολύ όλο αυτό το διάστημα. Προσπαθούσα να ωραιοποιήσω το καθετί που συνέβαινε μέσα στον θάλαμο ενώ παράλληλα έπρεπε να κάνω και μια προετοιμασία για το μετά. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η εμψύχωση από ειδικούς που ανήκουν στον προσωπικό μου κύκλο.

- Πριν από λίγα 24ωρα οι γιατροί σάς ανακοίνωσαν ότι μπορείτε να βγείτε από το νοσοκομείο, πως είστε πλέον καθαρή από τον ιό, έτοιμη να επιστρέψετε στην καθημερινότητά σας. Ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που κάνατε βγαίνοντας από το νοσοκομείο;

Ναι, είμαι πλέον αρνητική στον COVID-19. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το πρωτόκολλο, υπάρχουν κάποιες ημέρες ακόμη που πρέπει να μείνω σε καραντίνα σπίτι μου. Οταν βγήκα όμως από τον θάλαμο και στη συνέχεια έξω από το ΑΧΕΠΑ για να πάω στο αυτοκίνητό μου ένιωσα την ανάγκη να κοιτάξω ψηλά τον ήλιο και τον ουρανό και να πω ευχαριστώ.

- Τελευταία βλέπουμε γνωστές προσωπικότητες από όλους τους χώρους που έχουν προσβληθεί από τον κορωνοϊό να μιλούν ανοιχτά για την περιπέτειά τους.

Μέσα από την εμπειρία μου θα ήθελα κι εγώ να παροτρύνω όσους υποψιάζονται ότι έχουν τα συμπτώματα του ιού να μη διστάσουν να απευθυνθούν στην αρμόδια αρχή, να αναλογιστούν τις ευθύνες τους, ώστε να προφυλάξουν τους δικούς τους ανθρώπους αλλά και τους συμπολίτες τους.

Επίσης, είναι σημαντικό να μείνουμε όλοι σπίτι μας και να ακούσουμε τι λένε οι ειδικοί. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι κανένας μας δεν είναι απρόσβλητος από τον ιό και ότι χρειάζονται μέχρι και 14 ημέρες για να εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα, δηλαδή κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών μπορεί να μεταφέρουμε τον ιό στους γύρω μας και στους αγαπημένους μας ανθρώπους. Ας το δούμε ως ευκαιρία να κάνουμε έναν απολογισμό της ζωής μας μέχρι τώρα. Είναι καλό ο κόσμος να μαθαίνει ότι και κάποιοι επώνυμοι νοσούν, γιατί ίσως έτσι καταλάβει ότι είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που απασχολεί όλους μας. Επιβάλλεται να είμαστε υπεύθυνοι ακούγοντας πάντα τις οδηγίες των ειδικών.

Ποια είναι η Δήμητρα Βουλγαρίδου

Η Δήμητρα Βουλγαρίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και τα μαθητικά της χρόνια τα πέρασε στα δημόσια σχολεία της Ανω Τούμπας. Συνέχισε τις σπουδές της στη Διοίκηση Επιχειρήσεων ενώ λίγα χρόνια μετά την κέρδισε ο χώρος της μόδας, φοιτώντας σε ιδιωτική σχολή στο Τμήμα Σχεδίασης Μόδας και Styling.



Η Δήμητρα Βουλγαρίδου στον θάλαμο αρνητικής πίεσης του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ

Σήμερα διατηρεί επιχείρηση χονδρικής με χειροποίητες πετσέτες θαλάσσης που φέρουν την επωνυμία Dimitra Voulgaridou handmade, οι οποίες φτιάχνονται εξ ολοκλήρου με υλικά από την ελληνική αγορά. Η συλλογή της με τις πετσέτες και τα αέρινα παρεό ονομάζεται «Ethereal Mykonos» και είναι εμπνευσμένη από το Αγράρι, μία από τις ομορφότερες παραλίες της Μυκόνου. Παράλληλα, η Δήμητρα Βουλγαρίδου ασχολείται με τα κοινά της πόλης και είναι τακτικό μέλος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Θεσσαλονίκης.



Φρίξος Δρακοντίδης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου